După ce am aflat care e treaba cu creierul, unde se localizeaza sursa nevoilor primare, unde se petrec trairile si unde are loc gandirea, aceasta lectie este dedicata emotiilor.
Creierul. Elefantul și călărețul. Emotiile – fixarea cunostintelor
Si oare cum putem sa exploram acest taram estrem de miscator daca nu printr-un joc interactiv de-a emotiile?
Voi reda un scurt fragment de la inceputul planului lectiei pentru a avea o idee:
- Propunere joc – EMOȚIILE TROPĂITOARE: ne vom juca de-a emoțiile tropaitoare.
Oare de ce se cheama asa?
Cu siguranta ati trait situatii in care calaretul, dar mai ales elefantul, au facut cam ce-au vrut ei in capul vostru. Doar ca noi am invatat sa recunoastem cand avem de-a face cu un elefant tropaitor si cu un calaret dezechilibrat sau la pamant. Toata treaba asta poate insemna, uneori, un dezastru! Hai sa vedem cum iesim din dezastre. Cum? Recunoscand emotiile, aceptandu-le si preluand controlul.
Iata si personajele:
Personaje:
- copilul
- elefantul (copil care va manevra plușul elefant)
- călărețul (care va maneva papușa personaj).
- emoțiile. Prin tragere la sorti, toata lumea are un rol:
1 UIMIRE 14 EMPATIE 2 PANICA 15 COMPASIUNE 3 FURIE 16 MILA 4 FRICA 17 REGRET 5 URA 18 INCREDERE 6 DEZGUST 19 CURAJ 7 MIRARE 20 CURIOZITATE 8 TRISTETE 21 BUCURIE 9 VINOVATIE 22 FERICIRE 10 UMILINTA 23 IUBIRE 11 RUSINE Cartonase bonus 12 INVIDIE ALEGERE 13 GELOZIE SOLUTIE Si mai este REGIZORUL care va ghida desfasurarea jocului si care va fi cadrul didactic.
Regulile jocului:
Fiecare copil are un rol. Vom avea o situatie povestita de regizor iar personajele vor intra in scena pe rand, la indicatiile regizorului, dar si la propunerea lor. Acesta este motivul pentru care jocul este explicat etapizat.
Sper ca ti-am trezit interesul. Planul lectiei complet poate fi descarcat chiar de aici. Spor la joaca!